شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۲۴ ب.ظ

روضه سوزناک حاج سلیم موذن زاده برای حضرت رقیه - زائرین قبر من این شام عبرت خانه است

روضه سوزناک حاج سلیم موذن زاده برای حضرت رقیه سلام الله علیها ، زائرین قبر من این شام عبرت خانه است - محرم 62

روضه قدیمی زبانحال حضرت رقیه (س) از حاج سلیم محرم 62

زائرین قبر من این شام عبرت خانه است

دانلود فایل

متن نوحه

زائرین قبر من این شام عبرت خانه است

مدفنم آباد و قصر دشمنم ویرانه است

دختری بودم سه ساله دستگیر و بی پدر

مرغ بی بال و پری را این قفس کاشانه است

بود سلطانی ستمگر صاحب قدرت یزید

فخر می کرد او که مستم در کفم پیمانه است

داشت او کاخی مجلل دستگاهی باشکوه

خود چه مردی کز غرور سلطنت دیوانه است

داشتم من بستری از خاک و بالینی ز خشت

همچو مرغی کو بسا محروم ز آب و دانه است

تکیه می زد او بتخت سلطنت باکبر و جد

این تکبر ظالمان را عادت روزانه است

من به دیوار خرابه می نهادم روی خود

این سبب شد رو سفیدم شهرتم شاهانه است

بر تن رنجور من شد، کهنه پیراهن کفن

پر شکسته بلبلی را این خرابه لانه است


محو شد آثار او تابنده شد آثار من

ذلت او عزت من هر دو جاویدانه است

کهنموئی چشم عبرت باز کن بیدار شو

هر که از اسرار حق آگه نشد بیگانه است

نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرين عناوين