جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۵۸ ق.ظ

مشاوره خانواده بخش جدایی ناپذیر از زندگی امروزه

هدف مشاوره خانواده این است که به بهترین شکل ممکن تعامل افراد یک خانواده را بهتر کند و مشکلات بین فردی آن ها برطرف نماید. در واقع هدف مشاور خانواده این است که با بهره گرفتن از علم روانشناسی و مشاوره، زنان و مردان را به درک درستی از یکدیگر پیدا برساند. برای بهره گرفتن از مشاوره خانواده و حل مشکلات مباحثی در ادامه ارائه می شود.

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده منجر به سازگاری بیشتر می شود

هدف مشاوره خانواده این است که در حدقل زمان ممکن تعامل زوجین را بهتر کند و مشکلات خانوادگی آن ها برطرف نماید. برای رسیدن به این هدف، مشاور خانواده کمتر به گذشته و تاریخچه زندگی زوجین می پردازد و تمام توجه خود را بر زمان حال متمرکز می کند و تمامی اختلاف ها و مشکلاتی را که در حال حاضر و در این برهه زمانی خاص برای زوجین پیش آمده است تحلیل می کند. در جلسات مشاوره خانواده، روانشناس یا مشاور خانواده به زوجین کمک می کند که در فرایند تصمیم گیری بهتر عمل کنند، یعنی با ارائه مشاوره های تخصصی و آموزش مهارت های موثر و کارآمد پروسه ذهنی و عملی تصمیم گیری را برای زوجین تسهیل می کند.

مشکلاتی که مانع حضور در مراکز مشاوره می شوند

لازم است زوجین پیش از این که مشکلات خانوادگی شدت یابند، به نحوی که رفع آن ها نیازمند درمان های پیچیده و زمان بر روانشناختی شود به مشاوره خانواده مراجعه کنند و مشکلات مربوط به خود و زندگی مشترک خود را حل کنند. زیرا بر اساس گفته بسیاری از رواندرمانگران و مشاورین خانواده، مشکلاتی که میان زوجین به وجود می آید در ابتدا ساده و جزئی هستند و ممکن است زن و شوهر آن ها را نادیده بگیرند، اما اگر این مشکلات کوچک حل نشوند به تدریج و با گذشت زمان مزمن می شوند و به جنبه های مختلف زندگی زناشویی نیز آسیب می رسانند. بنابراین زوجینی که در زندگی مشترک خود و رابطه زناشویی مشکلی دارند باید هرچه سریع تر به مشاور خانواده مراجعه کنند.

اما در کنار تمامی مشکلاتی که خانواده ها دارند، برخی دیگر از مشکلات باعث محدودیت در مراجعه به مشاوره خانواه می شود:

  • نبود وقت کافی برای انجام دادن کار های بیرون از خانه
  • داشتن فرزند کوچک که نمی توان او را در منزل تنها گذاشت
  • عدم دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی
  • بعد مسافت طولانی برای رسیدن به مراکز مشاوره

مشاوره خانواده به صورت مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین راهکاری برای دستیابی به مشاوره خانواده

پیشرفت علم روانشناسی راه حلی برای چنین مشکلاتی ارائه داده است و آن استفاده از مشاوره آنلاین است. بدین معنا که زوجین می توانند برای بهره گرفتن از مشاوره خانواده و یا ازدواج از مشاوره روانشناسی آنلاین بهره ببرند. در کنار سایر مزایای مشاوره آنلاین می توان به محدودیت زمانی کمتر در برقرای ارتباط و دریافت مشاوره است. زوج ها می توانند با گرفتن وقت قبلی ساعتی را برای مشاوره انتخاب کنند که بیشترین بازدهی را برای آن ها دارد، مثلا زمانی که فرزندان به انجام تکالیف مشغول هستند و یا نوزاد در حال استراحت است.

برخی اوقات به مشاوره سریع نیازمند می شوید. در شرایطی که ناراحتی فشار زیادی بر شما وارد می کند یا قرار است که دست به تصمیم گیری یا انتخاب مهمی بزنید می توانید در حداقل زمان ممکن است مشاوره آنلاین استفاده کرده و با مشاور خود صحبت کنید.

نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرين عناوين