نتایج جستجوی ارگانیک چیست؟
نتایج جستجوی ارگانیک به آن دسته از نتایج جستجو گفته میشود که از طریق پرداخت پول و تبلیغات حاصل نشده باشند. اینها نتایجی هستند که میتوانید از طریق سئوی مؤثر و کارآمد به آنها دست پیدا کنید. به طور سنتی همه ما چنین نتایجی را با 10 لینک آبی میشناسیم.
امروزه، صفحات نتایج موتورهای جستجو که اغلب با عنوان SERPها شناخته میشوند، هم با نتایج لینکهای تبلیغاتی و هم نتایج ارگانیک پویا پر میشوند. برای مثال چنانچه عبارت "Tehran weather" را جستجو کنید، به جای یک لینک به سایتی که پیشبینی هوای تهران را انجام داده باشد آخرین پیشبینی وضع آب و هوای شهر تهران را به طور مستقیم در صفحه نتایج جستجو (SERP) مشاهده خواهید کرد و اگر عبارت "پیتزا تهران" را جستجو کنید یک پک محلی از مکانهای عرضه کننده پیتزا در شهر تهران را مشاهده خواهید کرد. خیلی راحت و سرراست! این طور نیست؟!
مهم است بدانید موتورهای جستجو از طریق نمایش لینکهای تبلیغاتی کسب درآمد میکنند. هدف آنها این است که بهترین جواب را در پاسخ به جستجوی کاربران ارائه دهند تا جستجوکنندکان برای استفاده مجدد از آن موتور جستجو راغب شده و موتورهای جستجو نیز آنها را در SERPهایشان مدت طولانیتری حفظ کنند.
این مطالب از مقاله مفید آموزش مقدمات سئو برای افراد تازه کار گردآوری شده است.
برخی مشخصهها و ویژگیهای SERP در گوگل ارگانیک بوده و از طریق سئو قابل دستیابیاند. این ویژگیها شامل اسنیپتها (snippet - نتایج ارگانیک پیشنهادی که پاسخ کاربر را در قالب یک جعبه نمایش میدهند) و سوالات مرتبط نیز میشوند. بهتر است بدانید ویژگیهای بسیار دیگری از جستجو هستند که نه با صرف هزینه و تبلیغات و نه از طریق سئو قابل دسترسی نبوده و صرفاً دادههای خود را از منابع داده اختصاصی نظیر ویکیپدیا و سایت IMDb گردآوری میکنند.
نظرات (۰)